Altria Group Inc, proprietarul celui mai mare producător american de țigări, Philip Morris, a anunțat că subsidiara NuMark intenționează să introducă țigareta electronică în a doua jumătate a anului, informează AP.
Cu toate că este un segment de piață mic în comparație cu cel al consumatorilor de produse din tutun, „nu poate fi negat interesul consumatorilor adulți de tutun pentru acest produs”, le-a spus Marty Barrington, CEO-ul companiei, investitorilor, într-o teleconferință.
Alte detalii despre produs, piața pe care va fi lansat sau dacă se va afla sub brandul Marlboro nu au fost încă făcute publice.
Măsura se înscrie în tendința recentă a producătorilor de țigări de a diversifica business-ul afectat de majorarea taxelor, interdicțiile privind fumatul în localuri și temerile publicului privind sănătatea.
Țigările electronice sunt dispozitive care funcționează pe bază de baterie. Acestea încălzesc o soluție de nicotină lichidă într-un cilindru, creând vapori ce sunt inhalați de utilizatori.
Piața țigărilor electronice a crescut de la câteva mii de utilizatori în 2006 la câteva milioane la nivel mondial. Analiștii estimează că vânzările s-ar putea dubla anul acesta, ajungând la circa un miliard de dolari. Unii experți susțin chiar că numărul utilizatorilor de țigări electronice l-ar putea întrece pe cel al fumătorilor de țigări clasice în următorul deceniu.
Murray Kessler, CEO Lorillard, a estimat că volumul țigărilor a scăzut cu circa 600 de miliarde, respectiv 1%, pe fondul avansului țigărilor electronice.